Flytende samarbeid

Redningsselskapet har inngått en samarbeidsavtale med Dinamo.



Redningsselskapet har tre hovedoppgaver; redde liv, berge verdier og forebygge ulykker. I forbindelse med dette drives et utstrakt virksomhet med å lære båtfolket sjøvett.

Dinamo Reklame skal sammen med Redningsselskapet sørge for at enda flere som ferdes på havet blir medlemmer av Kystpatruljen. I dag er det over 46.000 båteiere som er medlemmer og dermed sikret assistanse ved problemer enten man ligger ved kai eller er på åpent hav.
– Det er over 150.000 registrerte småbåter i Norge i dag, så det sier seg selv at vi ønsker flere medlemmer, sier Erik Baumann, prosjektansvarlig for Kystpatruljen.

– De fleste har god forsikring på båten, men forsikringen dekker jo ikke hyggen med en båttur eller helgeutfart. Som medlem i Kystpatruljen får du assistanse ved både små og store problemer slik at du får en hyggelig tur i stedet for bare utur, fortsetter Baumann.

Avhengige av støtte Redningsselskapet er også avhengig av støtte for å opprettholde driften av sine 40 redningsskøyter med mange ansatte samt et stort korps med frivillige. Dinamo skal derfor hjelpe til med å skape blest om innsamlingsaksjonen «Trygg på sjøen» som finner sted første uken i juni.
– Vi gleder oss til å ta fatt på oppgaven, sier Tom Ovind, konsulent på teamet. Redningsselskapet er en spennende merkevare å jobbe med, som mange i Norge har et forhold til.

Teamet som skal jobber med Redningsselskapet er tekstforfatter Merethe Honne, AD Jennie-Ann Johansson, prosjektleder Anne Cathrine Aasen og konsulent Tom Ovind.