Ingvoldstad blir kreativ leder i McCann Sydney

Etter et drøyt år som kreativ leder for MRM Worldwide i Sydney har norske Erik Ingvoldstad blitt utnevnt til kreativ leder for hele McCann Sydney.

12743 4908e original

Utnevnelsen kommer som en følge av en sammenslåing av MRM og McCann-Erickson.
Ingvoldstad vil dele det kreative ansvaret med David Brownlow, som inntil nå har vært kreativ leder for McCann-Erickson. De to vil lede prosjekter og kunder på tvers av alle kommunikasjonskanaler.

– MRM sitter på unik kompetanse innen digital reklame, noe vi fortsatt skal opprettholde i det nye selskapet. Tilsvarende har McCann-Erickson lang erfaring fra tradisjonelle kanaler som TV og print. Men gjennom hele min karriere har jeg følt at skillet mellom de ulike kommunikasjonskanalene har vært unaturlig, både fra et kreativt og strategisk ståsted. Når alt kommer til alt handler det om gode ideer og hvordan de bringes til live, sier Ingvoldstad

Erik Ingvoldstad har lang erfaring fra reklamebransjen, og har blant annet tidligere vært 7 år i McCann Norge, først og fremst som tekstforfatter og kreativ leder i McCann Direkte. Han flyttet til Australia ved årsskiftet 2006/2007.

McCann Sydney er en del av McCann Worldgroup Australia og jobber med kunder som Microsoft, Johnson & Johnson, Jack Daniel’s, Maybelline, GM Holden.