Nye nettsider for Frelsesarmeen

Veien har vært lang og tidvis tornete, men i samarbeid med Oktan er Frelsesarmeen nå i havn med nye nettsider.



Frelsesarmeens nettsider har gjennomgått en total make over, med det for øye å bli både mer estetisk tiltalende samt mer logisk for brukerne. Rundt 16 000 mennesker er innom frelsesarmeen.no i løpet av en måned,

Geir Smith-Solevåg fra Frelsesarmeen har ledet prosessen og forteller at Frelsesarmeen har hundrevis av enheter, aktiviteter og prosjekter i både en geografisk og organisatorisk struktur. Det tilsier mye tankearbeid for å gjøre sidene både brukervennlige, logiske og informative.
– Det har vel hendt underveis at vi har revet oss i håret, men sammen med Oktan har vi kommet frem til gode løsninger som tilfredstiller alle kriteriene, forteller han.

Utseendet teller Stikkord for den visuelle utformingen har vært delikat, nøktern og tidsmessig. Siden Frelsesarmeen er en mangfoldig organisasjon var det viktig å også lage en egen visuell profil til de 8000 medlemmene som bruker sidene til Frelsesarmeens barn og unge.

Prosjektgruppen hos Frelsesarmeen har bestått av:
Prosjektleder: Geir Smith-Solevåg
Webredaktør: Trude Totland
Kommunikasjonsrådgiver: Ann Hege Skogly

Oktan:
Programmering: Kjell-Morten Bratsberg Thorsen,
Design: Anders Månsson
Koordinator: Anne Berit Tvedt