Stor pågang i Best YET

Hele 62 bidrag ble levert inn til årets Best YET, idekonkurransen for unge kreative i regi av avisforeningene i Europa.



YET er i denne sammenheng en forkortelse Young European Team – og eneste kriterium for å delta i konkurransen er at deltagerne er under 30 år. Hensikten er å inspirere unge kreative til å lage bedre annonser for Norges største reklamekanal: Avisen. I Norge er det Mediebedriftenes Landsforening som arrangerer konkurransen, som har prisutdeling i forbindelse med Gullblyanten.

Konkurransen ble avviklet tirsdag på Westerdals, og 62 bidrag ble innlevert ved konkurransens slutt. Det er ti bidrag mer enn i fjor.
– Vi fikk mye skryt av briefen, som i år var Møllers tran. Deltagerne fikk beskjed om å levere én ide, men kunne gjerne lage flere annonser på samme ide, forteller Helge Holbæk-Hanssen i Mediebedriftenes Landsforbund.

Juryeringen foregår i dag klokken 16.00. Vinneren blir annonsert på Gullblyanten 13. mars.

Juryen består av:
Robert Radoli, Dinamo
Sigurd Solberg, McCann
Ester Hjellum, Try
Andrè Koot, SMFB
Anders Beichmann, MediaNorge

Last ned briefen under.

b1c38cd8-f43c-4ac6-bd81-1b2e008adb6a.doc