Trælvik leder sølvfiskjuryen

Fagjuryen som kårer månedens Sølvfisk blant norske reklamefilmer er på plass. Pål Trælvik fra Bates leder juryen.



– Formålet med kåringen er å stimulere til at det lages gode, norske reklamefilmer. Gullfisken har etablert seg som en av de viktigste prisene i bransjen og interessen for både den månedlige kåringen og Gullfisken er stor. Vi er glad for å ha en så kompetent og faglig sterk jury, sier markedssjef Hege Kosberg i TV 2.

Juryen er satt sammen av tre representanter fra reklamebyrå og tre fra annonsørsiden, samt en representant som verken er tilknyttet annonsør eller byrå, men som på en eller annen måte har noe med kommunikasjon å gjøre.

Juryen skal jobbe helt uavhengig av TV 2, og velger selv kriteriene for hva de mener skal vektlegges når de kårer månedens Sølvfisk.
– Juryen vil belønne de filmene som gjennom en sterk og klar ide greier å bevege det norske folks hjerter. Vi gleder oss og er ydmyke overfor oppgaven det er å plukke ut månedens beste norske reklamefilm. Dette er gode, relevante og velproduserte filmer som det norske folk setter pris på, sier juryformann Trælvik.

Her er den nye juryen:

Juryformann Pål Trælvik, Bates United
Camilla Bjørnhaug, DDB Oslo
Eivind Moe, Try
Chris Samways, Kraft Foods Norge
Kathrine Ayling, Synoptik (Interoptik og Brilleland)
Johnny Ottesen, Ringnes
Fredrik Pryser, Fredrik Fiction