Hjellemo slutter i Kampanje

Hans Hjellemo forlater Kampanje etter åtte år. Knut Kristian Hauger blir konstituert ansvarlig redaktør.



Hans Hjellemo slutter i stillingen som ansvarlig redaktør i Kampanje. Hjemmet Mortensen har nylig solgt magasinet og nettstedet Kampanje, og Hjellemo forlater stillingen i forbindelse med at nye eiere kommer inn.
– Kampanje har vært en livsstil vel så mye som en jobb i åtte år. Derfor føles det vemodig å forlate stillingen som ansvarlig redaktør. Når Kampanje nå har fått nye eiere føles det likevel naturlig å overlate stafettpinnen fullt og helt til dem, og ønske lykke til, sier Hans Hjellemo.

Aldri stått sterkere. – Når beslutningen først er tatt gleder jeg meg over at merkevaren og mediekonseptet Kampanje aldri har stått sterkere rent innholdsmessig enn nå. Kampanje, som fyller 45 år denne våren, har vært kommunikasjonsbransjens ledende og sentrale merkevare i en årrekke. Denne posisjonen har vi styrket og forsterket år for år. Magasinet og nettstedet har aldri stått sterkere faglig og nyhetsmessig enn nå. Det gir et godt utgangspunkt for de nye eierne, som skal ta Kampanje videre, og det fortjener de, sier Hjellemo.

Hans Hjellemo kom til Kampanje i 2001 og overtok som ansvarlig redaktør i 2003. Administrerende direktør Anne Britt Berentsen i Hjemmet Mortensen berømmer Hjellemo for innsatsen i disse årene.
– Hans Hjellemo har som ansvarlig redaktør vært sentral i å utvikle og forsterke merkevaren Kampanje. Både hans forståelse for konseptet og kunnskap om medier, kommunikasjons- og reklamebransjen har vært av stor betydning. Vi har forståelse for hans avgjørelse og ønsker han lykke til videre, sier Berentsen.

Hauger blir konstituert redaktør.
Knut Kristian Hauger, som er daglig leder i Kampanje Forlag, blir konstituert ansvarlig redaktør.
– Vi takker Hans Hjellemo for innsatsen som ansvarlig redaktør gjennom flere år, og ønsker han lykke til videre, sier Hauger.