McCann beste byrå på Gulltaggen

McCann ble årets store vinner på Gulltaggen 2009. Byrået innkasserte tre gull, fire sølv, en bronse, og to diplomer under årets interaktive reklamekonkurranse (oppdatert kl 10.30).

5872 19f8f original

Åtte hundre deltakere hadde funnet veien til Gulltaggens prisutdeling, som var den 11. i rekken. To dager med konferanse og workshops ble rundet av med festmiddag og prisutdeling på Fabrikken i Oslo. McCann vant gull i kategoriene Beste Mobilkampanje, Beste e-Dialog og Beste Nettannonse. I sistnevnte kategori fikk byrået også med seg bronse og diplom.

Dinamo ble en god nummer to, med gull for Beste Nettkampanje – Samfunnsinformasjon og ikke minst for den nye nordiske kategorien Beste integrerte kampanje – Nordic Challenge.

Nummer tre, fire og fem i medaljeutregningen var henholdsvis Tribal DDB/Rapp/DDB Oslo, Kitchen (utelatt i første versjon av denne artikkelen), Anti og Bigmouthmedia. Deretter kommer SMFB, Apt og Virtual Garden Screenplay.

Årets Gulltagg, som er en kåring av årets Sølvtaggen-vinnere, gikk til DDB Oslo/Bleed, og Westerdals School of Communication vant både gull og sølv for Beste Elevarbeid.

Mediafront ved Mathias Friis fikk Årets Ærespris, Hennes & Mauritz ble Årets Annonsør og Årets Nyskaper ble vunnet av Gule Sider.

Se alle vinnerne her.

Last ned byråoversikt under.

3cad1533-edbb-48a1-9060-9b89933964c7.doc