NKF vant mediepris
Norges Kreative Fagskole har vunnet gull i The Festival of Media Awards (FMA) i Valencia for sin rekrutteringskampanje.
Rekrutteringskampanjen vant gull i kategorien «best use of digital landscape».
Hovedbæreren blandt de digitale elementene er kampanjesiden (nå avsluttet), hvor et interaktivt tegneprogram involverte brukerne til å bidra med over 1800 tegninger. Nettsiden hadde en gjennomsnitts besøkstid på over 13 minutter. Andre elementer var fotokonkurranse i et ekstremsportforum og foto-event hvor målgruppen fikk ta regi på fotografer og designere.
Kampanjesiden er bygget opp som et «art-board» hvor alle som vil kan være med på å skape noe nytt, og uttrykke det de selv ønsker.
Samme jobb vant Sølvtaggen i januar 08.
Prosjektet er et samarbeidsprosjekt mellom Apt, StarCom og Lok Dialog. Apt har stått for design, flashutvikling og teknisk utvikling.