Pris til Sol Guru

Dist har vunnet pris under ukens Festival of Media Awards. Kampanjen for Sol Guru vant gull i kategorien «Best Event/Activation».

11395 fd421 original

Tidligere i dag skrev vi om Apt/Lok/Starcom som vant gull i FMA for sin jobb for NKF. Nå er det klart at også Dist ble hedret med det edleste metallet under evenementet.

Dist står bak kampanjen i samarbeid med mediebyrået Carat og produksjonsselskapet JCP. Vinnerarbeidet er lanseringskampanjen for SOL.no-tjenesten Solguru.no, et nettsted hvor man kan poste spørsmål om ting man lurer på, og få svar fra folk som har peiling.

Konseptet gikk ut på å gjøre tjenesten så tydelig som mulig gjennom å skape situasjoner som gjør Solguru.no relevant der og da. I stedet for bare å fortelle om tjenesten skulle kampanjen involvere og demonstrere hva SolGuru.no egentlig er, og understreke viktigheten av å få svar på det du lurer på.

I alt ble det laget 15 stunt-, ambient- og geriljaaktiviteter i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger, som stilte relevante spørsmål til situasjonen folk befant seg i. I tillegg ble det laget 200 unike web bannere, spesialtilpasset til circa 60 nisjesider. Målet med kampanjen var 100.000 brukere i uken etter seks måneder. Målet ble oppnådd allerede etter 1 uke, og ligger stødig på 130.000 den dag i dag, opplyser byrået.