Satser på sosiale medier

Sosiale medier er et positivt «virus» som vi kun har sett starten på, og er en kommunikasjonskanal som næringslivet bør ta på alvor, mener Recommended.



Recommended har valgt seg sosiale medier som et strategisk satsningsområde fremover.
– Det handler om å hente ut merverdien fra flere markedskanaler, og det er miksen av all kommunikasjon som er spennende. De bedrifter som allerede har en bevisst strategi rundt bruk av sosiale medier opplever økt troverdighet og spredning, skriver byrået i en melding.

Personlig vinkling. Byrået poengterer at sosiale medier opptrer annerledes enn de mer tradisjonelle markedskanalene.
– Den største forskjellen ligger i at tradisjonelle markedskanaler forteller om produktet, i motsetning til sosiale medier som bidrar til å skape blest og interesse gjennom en personlig vinkling av produktet. Ved bruk av sosiale medier forkorter man veien til kunden, og effektiv relasjonsbygging blir dermed et sentralt virkemiddel i oppbygningen av en merkevare.

Det bør heller ikke koste skjorta, mener byrået.
– Ettersom deltakelse på sosiale medier er kostnadsfritt, er det faglig strategisk rådgivning som utgjør investeringen for bedrifter som ønsker å utforske de muligheter som finnes innenfor sosiale medier.

Recommendeds strateg i sosiale medier er Arnt Edvin Eriksen (t.v. på bildet), AD og rådgiver, som også utgjør den ene halvparten av videobloggen Sofaprat, et Diggnation-liknende pludrevideocast om sosiale medier og slikt.