Geldof og Annan lanserer klimakampanje

Tidligere generalsekretær for FN, Kofi Annan og grunnlegger av Live Aid, Bob Geldof lanserer en stor kampanje for klimarettferdighet under reklamefestivalen i Cannes.

De to verdensnavnene møtes på den 56. reklamefestivalen i Cannes med formålet å lansere en større internasjonal kampanje om klimaforanding den 26. juni. Kampanjens mål er å nå frem med budskapet til alle verdenslederne som skal møtes på FNs klimakonferanse i København i desember 2009.

I diskusjonspanelet sitter også Davis Jones, toppsjef med lang tittel i et byrå med lang tittel: Euro RSCG Worldwide – Havas Worldwide, som skal fortelle forsamlingen hvordan reklamebransjen kan være med å påvirke slik at København-konferansen blir en suksess.

– For å nå en meningsfull avtale i København, må alle legge press på sine ledere slik at de blir enige om en rettferdig post-Kyoto-avtale. Dette er nøyaktig hva kampanjen vi skal lansere i Cannes handler om, og reklame- og markedsføringsmiljøene har en avgjørene rolle å spille, sier Jones.

Annan, Geldof og Jones presenterer kampanjen fredag 26. juni i festivalpalasset i Cannes.