MK Bergen tok storeslem
MK Bergen Reklamebyrå var mestvinnende og tok hele fem gull og en rekke diplomer da reklamebyråene konkurrerte om reklameprisen Den Gyldne Hane.
Fredag kveld var hele reklamebransjen i Bergen samlet til prisutdeling. Dette var tredje året Salgs - og reklameforeningen arrangerte reklameprisen Den Gyldne Hane. Over 300 festkledde reklamefolk og kunder var samlet til prisutdeling på Hotel Norge fredag kveld.
– Vi er veldig stolte og glade. MK Bergen er et nasjonalt utfordrerbyrå og ønsker sette Bergen på reklamekartet. Da er det viktig for oss også å vinne på hjemmebane. Dette var en veldig hyggelig kveld for oss og våre vinnende kunder, sier administrerende direktør i MK Bergen, Svein Roger Selle.
Konkurransen er for all reklame og kommunikasjon laget i Bergen/Hordaland i 2009. Over 140 innsendte bidrag ble vurdert.
Over fjellet etter byråer. – Nivået på årets prisutdeling var høyt, og vi er stolte over å gå seirende ut av denne konkurransen. Jeg håper også at dette bidrar til at flere annonsører på Vestlandet ser at reklamekompetansen i Bergen har blitt mye bedre de senere årene, sier Svein Roger Selle.
MK Bergen vant fem gull i kategoriene:
Beste reklamefilm – kunde: O.Kavli
Beste radioreklame – kunde: BKK
Beste annonsekampanje – kunde: StorBergen
Beste DM – kunde: O.Kavli
Beste kampanje (flere medier) – kunde: O.Kavli
På bildet: MK Bergen representert ved Jon Hjørnevik, Per T. Lund, Kenneth Soltvedt, Mikal Olsen Lerøen.