MK Bergen tok storeslem

MK Bergen Reklamebyrå var mestvinnende og tok hele fem gull og en rekke diplomer da reklamebyråene konkurrerte om reklameprisen Den Gyldne Hane.

10404 d2085 original

Fredag kveld var hele reklamebransjen i Bergen samlet til prisutdeling. Dette var tredje året Salgs - og reklameforeningen arrangerte reklameprisen Den Gyldne Hane. Over 300 festkledde reklamefolk og kunder var samlet til prisutdeling på Hotel Norge fredag kveld.

– Vi er veldig stolte og glade. MK Bergen er et nasjonalt utfordrerbyrå og ønsker sette Bergen på reklamekartet. Da er det viktig for oss også å vinne på hjemmebane. Dette var en veldig hyggelig kveld for oss og våre vinnende kunder, sier administrerende direktør i MK Bergen, Svein Roger Selle.

Konkurransen er for all reklame og kommunikasjon laget i Bergen/Hordaland i 2009. Over 140 innsendte bidrag ble vurdert.

Over fjellet etter byråer. – Nivået på årets prisutdeling var høyt, og vi er stolte over å gå seirende ut av denne konkurransen. Jeg håper også at dette bidrar til at flere annonsører på Vestlandet ser at reklamekompetansen i Bergen har blitt mye bedre de senere årene, sier Svein Roger Selle.

MK Bergen vant fem gull i kategoriene:
Beste reklamefilm – kunde: O.Kavli
Beste radioreklame – kunde: BKK
Beste annonsekampanje – kunde: StorBergen
Beste DM – kunde: O.Kavli
Beste kampanje (flere medier) – kunde: O.Kavli

På bildet: MK Bergen representert ved Jon Hjørnevik, Per T. Lund, Kenneth Soltvedt, Mikal Olsen Lerøen.