Klare for avreise til Eurobest

SMFBs André Koot skal juryere TV/kino, annonser, utendørs og radioreklame, Frank Undheim fra McCann, sitter i den interaktive juryen, mens Jan Willy Skjølberg i Dinamo sitter i DM-juryen.

7693 17e80 original


Til helgen begynner juryens jakt etter gulljobbene, der Undheim og Koot er klare til tjeneste.

KF spør Undheim: Hva gruer og hva gleder du deg til?
– Gruer meg egentlig ikke til noe annet, enn muligheten for at juryen jeg skal sitte i, er like glad i å gå på byen som Cyber juryen under Cannes Lions 2007.

– Gleder meg selvfølgelig til å få sitte i timesvis uten annen oppgave enn å fordype meg i det beste av interaktiv reklame fra det siste året. Selv om det er hardt arbeid, føler man seg priveligert. Gleder meg også til å bli kjent med de andre i juryen, og til sist gleder jeg meg til de foredragene jeg evt. får med meg. Har faktisk aldri vært på Eurobest, så det blir gøy å se hvordan det er i forhold til Cannes. Ser for meg at det føles litt mer logisk å sitte innendørs foran en skjerm i Hamburg, i desember.

KF: Er det mange norske innsendte bidrag i din kategori tror du?
– Jeg håper det, for det er alltid gøy å heie frem norske jobber. Når man juryerer i utlandet, er det litt som å heie på Rosenborg i fotball. Selv om McCann/Mediafront kommer til å sende inn en del, følger jeg de andre norske bidragene med minst like stor entusiasme.

Den europeiske reklamefestivalen arrangeres på tredje året, denne gang i Hamburg. Allerede 7-8 desember kåres vinnerene av Europas beste reklame, en konkurranse som ser sin 23. prisutdeling.

Illustrasjonsfoto Hamburg: fRandi-Shooters (flickr)(CC)