Clio-gull til westerdøler

Westerdalsjentene Thale Høy-Petersen, Torny Hesle og Ingrid Lea har vunnet gull i Clios studentkonkurranse.

6969 a11bb original

Trioen har vunnet en av de gjeveste prisene i reklamebransjen og den største årlige reklameprisen i USA, nemlig Clio Awards. Jentene vant i kategorien Integrated Campaign for en kampanje de gjorde for transportselskapet Ruter.

– Vi ba noen av veilederne vi hadde hatt om ekstra briefer som vi kunne jobbe med utenom skolen og der dukket denne opp. Briefen var rett og slett: Ruter taper 90 millioner i året på snikere. Løs problemet, fortalte trioen om jobben tidligere i vår.

Se casefilmen på trioens porteføljeside, som viser hvordan de løste problemet.

Vant igjen. For tre år siden sendte skolen Hallvard Fjeldbraaten og Morten Halvorsen til samme konkurransen, hvorpå guttene dro med seg gull, sølv og bronse hjem for kampanjer for Element skateboards og Discovery Channel.

– Da vi gikk i 1. klasse vant Morten og og Hallvard Clio, og det var en viktig inspirasjon for oss. De viste at det var mulig å vinne bare man jobber nok, og legger mye i ideene og presentasjonene av dem, forteller Ingrid.

Også Volkswagen-filmen «The Letter» fra Try var nominert til Clio, men nådde ikke opp.

Se alle vinnerne her.