Apps for Beat

Denne uken lanserer musikktjenesten Beat app for både iPad og iPhone.



Fra den lille øya Mjømna med kun 60 innbyggere, har gründerteamet bak Beat bygd opp det de selv mener er landets beste streamingtjeneste.
– Aldri har musikkopplevesen vært bedre enn dette, sier daglig leder Njål Wilberg. Han sitter og tester ut den splitter nye appen som gjør det mulig å spille musikken fra beat.no direkte på anlegget i stua.

Tidligere i sommer lanserte streamingtjenesten fra Sogn og Fjordane en applikasjon for Android. Denne uka kom altså appene for iPhone og iPad.
– På produktsiden har vi nå passert konkurrentene og tilbakemeldingene fra medlemmene våre er utelukkende positive.

Rigger for vekst.
Beat har i hele sommer kjørt tv-reklame på TV2 og TV3 og selskapet sier at de nå ser tydelige resultater av kampanjene. Ifølge Wilberg nærmer selskapet seg break-even økonomisk og de rigger for sterk vekst videre i Norge og lansering i andre land.

Sosial plugin. Beat skiller seg fra konkurrentene ved at de har valgt en nettleserbasert streamingløsning. Det betyr at du ikke trenger å laste ned noen egen applikasjon når du bruker tjenesten fra PC.
– Vi har hele veien hatt som mål å gjøre musikkopplevelsen så enkel som mulig for brukerne våre. Dessuten åpner nettleserbasert streaming for en rekke fordeler som ikke lar seg gjøre med applikasjonsbaserte tjenester som Spotify og Wimp, sier Njål Wilberg.

– På web har vi allerede lansert en sosial plugin som gjør at brukerne ikke bare hører på Lady Gaga, men de kan også følge henne med bilder og twitterfeeds. Denne biten av Beat blir enda viktigere i høst og skal bygges videre ut.