KM #07 er i gang

Kreativt mesterskap i radioreklame (KM) ruller i disse dager i gang igjen. Denne gangen vil KM være en ren byråkonkurranse: Hvert byrå får produsere ett bidrag.

9210 6455c original

Det er radioproduksjonsselskapet Både Og som arrangerer radioreklamekonkurransen KM, som foregår for syvende gang. Vi gir ordet til regissør og kreativ leder Eskil Paus.

– Målsetningen med KM har alltid vært å utfordre kreatører i reklamebransjen til å lage kreativ radioreklame på høyeste nivå. Resultatet har vært et stort antall radioproduksjoner som har brøytet vei for nye måter å tenke radio på. I de siste årene har KM gått fra å være en generell utfordrer i sitt medium til å bli en egen kategori i seg selv. Det er en honnør til det arbeidet vi alle har lagt ned i KM, men også et signal om at tiden er inne for å gjøre om på konkurransen.

I år gjøres det derfor noen forandringer, forklarer Paus.

– KM #7 blir en ren byråkonkurranse som i større grad skal fokusere på annonsøren. Målsetningen er som før, å lage fantastisk radio med kreatørene, men også å inspirere byråene og deres kunder til å oppleve radio som en mediekanal med store muligheter. Antall deltagere reduseres, mens hver produksjon får mer fokus og ressurser.

Men først og fremst handler årets KM, som alltid, om å lage den beste radioreklamen du aldri har hørt, forsiker han.

Hver deltaker får:

• En ansvarlig regissør fra Både Og
• En ferdig produsert radiokampanje
• Muligheten til å skisse ut flere retninger med skuespillere og regissør, samt ta med kunden inn i prosessen

Konkurransen gjennomføres fra april 2012 og frem til jul.

På bildet: Eskil Paus (t.v.) og to av produksjonsselskapets nye regissører: Janne og Bexi.