KM #07 er i gang
Kreativt mesterskap i radioreklame (KM) ruller i disse dager i gang igjen. Denne gangen vil KM være en ren byråkonkurranse: Hvert byrå får produsere ett bidrag.
Det er radioproduksjonsselskapet Både Og som arrangerer radioreklamekonkurransen KM, som foregår for syvende gang. Vi gir ordet til regissør og kreativ leder Eskil Paus.
– Målsetningen med KM har alltid vært å utfordre kreatører i reklamebransjen til å lage kreativ radioreklame på høyeste nivå. Resultatet har vært et stort antall radioproduksjoner som har brøytet vei for nye måter å tenke radio på. I de siste årene har KM gått fra å være en generell utfordrer i sitt medium til å bli en egen kategori i seg selv. Det er en honnør til det arbeidet vi alle har lagt ned i KM, men også et signal om at tiden er inne for å gjøre om på konkurransen.
I år gjøres det derfor noen forandringer, forklarer Paus.
– KM #7 blir en ren byråkonkurranse som i større grad skal fokusere på annonsøren. Målsetningen er som før, å lage fantastisk radio med kreatørene, men også å inspirere byråene og deres kunder til å oppleve radio som en mediekanal med store muligheter. Antall deltagere reduseres, mens hver produksjon får mer fokus og ressurser.
Men først og fremst handler årets KM, som alltid, om å lage den beste radioreklamen du aldri har hørt, forsiker han.
Hver deltaker får:
• En ansvarlig regissør fra Både Og
• En ferdig produsert radiokampanje
• Muligheten til å skisse ut flere retninger med skuespillere og regissør, samt ta med kunden inn i prosessen
Konkurransen gjennomføres fra april 2012 og frem til jul.
På bildet: Eskil Paus (t.v.) og to av produksjonsselskapets nye regissører: Janne og Bexi.