Nike+ Fuelband vant sin andre Grand Prix

Cannes Lions: R/GA vant den gjeveste prisen i kategori for Titanium & Integrated lørdag kveld. I forrige uke vant de samme pris i Cyber-kategorien.

8494 ca4bc original

Du kan vinne to Grand Prix i den todelte, litt ullent definerte prisen Titanium & Integrated. Men i år ble det bare delt ut GP for Titanium-kategorien, mens Nike+ Fuelband også tok med seg et gull i den integrerte katetorien for samme jobb. Det er samme jury som har ansvar for dobbeltkategorien.

Juryleder Rob Reilly, chief creative officer og partner ved Crispin Porter + Bogusky, forklarte prisen med at Nike har tatt et produkt som var eksklusivt for løpere og gjort det om til et masseprodukt.

Det ble delt ut nitten priser: En Titanium-GP, fire Titanium-løver og 14 Integrated Lions, hvorav to var gull, fem sølv og sju bronse.

Ifølge jurymedlem Rob Schwartz, sjefskreativ hos TBWA/Chiat/Day, kommer det stadig flere Titanium-verdige ideer fra hele verden. Han nevnte spesielt det økende antall ideer juryen fikk øye på som forsøker å løse genuine menneskelige problemer, eksempelvis kampanjer som fremmer fred.