Klisjé, identitet og alter ego

Like sikkert som at sommeren nærmer seg, lanseres magasinet Anno rykende ferskt ut fra andreklasse art direction ved Westerdals. Årets magasin skiller seg likevel markant ut fra tidligere utgaver.

37953 cb131 original
Anno Klisjé (papirmagasin)
37954 3ba99 original
Anno Klisjé (papirmagasin)
37955 dcbc4 original
Anno Klisjé (papirmagasin)
37956 5be88 original
Anno Klisjé (papirmagasin)
37957 9a84f original
Anno Klisjé (papirmagasin)
37958 eb5b9 original
Anno Klisjé (papirmagasin)
37959 fe4fe original
Anno Klisjé (papirmagasin)
37960 bcd0b original
Anno Klisjé (papirmagasin)
37961 ec338 original
Anno Klisjé (papirmagasin)
37962 2b9e7 original
Anno Identitet (papirmagasin)
37963 5cecc original
Anno Identitet (papirmagasin)
37964 cc400 original
Anno Identitet (papirmagasin)
37965 9d968 original
Anno Identitet (papirmagasin)
37966 c7885 original
Anno Identitet (papirmagasin)
37972 e3a7b original
Anno Alter Ego (iPad)
37973 6fb41 original
Anno Alter Ego (iPad)
37974 d419c original
Anno Alter Ego (iPad)
37975 40ecc original
Anno Alter Ego (iPad)
37976 45527 original
Anno Alter Ego (iPad)
37977 89587 original
Anno Alter Ego (iPad)

Nytt av året er at Anno gis ut i tre deler, solgt sammen. For at flest mulig av studentene skulle få prøve seg i nøkkelroller har det i år vært tre redaksjoner, to på trykk og en på iPad, med hvert sitt uttrykk og tema. Printmagasinene har tema «klisjé» og «identitet», mens iPad har «alter ego». De tre magasinene kan stå frittstående, men de kan også sees som en helhet som utfyller hverandre.

I tillegg til denne tredelingen er også bidragsyterne i en annen liga enn tidligere år. Redaktørene Veronica Mike Solheim, Andris Søndrol Visdal og Marthe Torvik Tetlie har fått med seg et stjernelag bestående av fotografer som Pål Laukli, Bruno Dayan og Amy Arbus side om side med kunstnere som Ernesto Artillo og Leif Podhajsky.

Magasinet selges på utvalgte Narvesen, Torso Vulkan Kunstartikler og Tronsmo Bokhandel.