Boen til Metro Branding
Parkettfabrikanten Boen utvikler nytt kommunikasjonskonsept for norske parkettgulv i samarbeid med merkevarebyrået Metro Branding.
Historien om Boen har sterke røtter i norsk treforedling. Det startet med hardtarbeidende tømrere ved Topdal utenfor Kristiansand på 1600-tallet. Nå skal Metro Branding samarbeide med Boen om å fortelle historien videre og sikre god inspirasjon og kvalitet i kommunikasjonen av norske tregulv.
Boen har gjennomført en merkestrategiprosess og skal nå utvikle et nytt 360 graders kommunikasjonskonsept for å implementere den nye strategien. Kommunikasjonskonseptet skal fungere i alle markeder, i over 40 land, i Skandinavia, Vest- og Øst-Europa, Asia og USA. Metro Branding vant oppdraget i konkurranse med to tyske byråer. God erfaring med bygg- og boligkunder som Jotun, Blink Hus, Diplomat og Glava var utslagsgivende.
Metro Brandings team på Boen er godt i gang med å skape kommunikasjon for den norske gulvprodusenten, fra venstre strategisk rådgiver Yvonne Aasbø, prosjektleder Anette Holtan, AD og kreativ leder Alex Luzio, Karl-Petter Knutsen fra Metro Branding Digital og daglig leder Cathrine Stensland. Foto: Metro Branding
– Dette er en spennende leveranse og forhåpentligvis starten på et langt og godt samarbeid med den kristiansandbaserte bedriften, sier strategisk rådgiver i Metro Branding, Yvonne Asbø.