Stiller med privat øy på Øya

Musikkfestivaler er en bra arena for sponsorer å treffe målgruppen sin i en sosial sammenheng. I år har Gule Sider en konkurransepremie i form av en privat øy inne på Øya med god utsikt til den største scenen.

Sosiale medier er en viktig kanal for å skape engasjement rundt sponsoratet, og en konkurranse på Instagram gir slitne festivaldeltakere muligheten til å nyte konserter fra sofaen på en privat øy ute i vannet på festivalområdet.

– Vi hadde lyst til å gi folk en unik festivalopplevelse og vi landet på en ideen om en microøy med en sofa hvor man kan få et lite avbrekk og sammen med sine venner. Konkurransen på Instagram gir folk mulighet til å få den beste plassen på Øyafestivalen, rett foran Enga-scenen, sier Kristian Mehlum Lie, PR-ansvarlig hos Gule Sider.

Informerer for Øya

Gule Sider står for informasjonsstanden på årets Øyafestival, og standen er godt synlig plassert midt i «handlegaten».

– Her hjelper vi festivaldeltakerne med alt fra veibeskrivelser til toaletter og scener, tepper å sitte på, hjelp med lading av telefoner, og regnponchoer og sydvester i tilfelle regneværet skulle komme, sier Mehlum Lie.

For å kunne få sin plass på den private øya må man dele et festivalminne på Instagram, og bruker hashtaggen #oppdagøya.

Gule Sider har sponset Øyafestivalen de tre siste årene.