Nedtelling til Gullmikken: Stein og Torstein

Gullmikken dundrer løs i all sin radioreklameprakt 10. oktober. Vi bruker tiden i mellom til å diskutere radioreklame med et aktuelt kreativt team. Først ut: Stein Simonsen og Torstein Greni fra McCann.

39088 15e0f original
Torstein Greni og Stein Simonsen sliter med vissheten om at Zycomb-filmene aldri vant en eneste pris. Foto: semiprivat

Dere vant Sølvmikken tre måneder på rad, i oktober, november og desember. Men så var det bom stopp. Hva skjedde?

– Vi var på et sånn digitalseminar. Nå gjør vi bare, og da mener vi bare, Big Data-greier. Alle som deltok ble en skikkelig bra gjeng som holder kontakt på LinkedIn.

Hvilken av kampanjene deres har dere mest tro på i Gullmikken?

– Huff, da. Svarer vi NetCom, så blir Widerøe og TV2 Sumo lei seg. Svarer vi Widerøe, så blir TV2 Sumo og NetCom lei seg. Vent litt – NetCom lei seg? Det gjør ikke så mye lenger. Da svarer vi helt likt mellom Widerøe og TV2 Sumo.

Har dere noen smarte tips eller triks til andre som har lyst til å vinne Sølvmikken?

– Ikke at vi er i posisjon til å gi råd til noen, men det vi har hatt veldig god erfaring med er å sende inn.

Hva slags radioreklame irriterer dere aller mest?

– Den det er aller, aller mest av.

Dere har muligheten til å vinne en Gullmikk 10. oktober. Men hva er deres verste minne fra en reklamekonkurranse?

– Vi sliter med å komme over at disse Zycomb-filmene vi lagde med Kalle Breitholtz aldri vant noe.

Hvilket team i bransjen har dere et aldri så lite horn i siden til? Hvem vil dere benytte anledningen til å sende et lite stikk til?

– Vi liker faktisk samtlige team i hele bransjen på et jevnt, godt nivå. Lokalt, regionalt, nasjonalt, internasjonalt.

Kom igjen. Friksjon skaper varme.

– Nei.

***

Takk til Sagveien Resort for hjelp med denne artikkelen.