Norsk designbyrå med foredrag under Eurobest

Eurobest: Bergenssituerte Kind er valgt ut til å holde foredrag som Norges representant og er dermed en av de faglige hovedattraksjonene på årets festival.

40744 c0f45 original

Årets tema er «Creative Risktaking» og Kind skal holde innlegget «Finding the X Factor: A lesson in Getting Emotional» der de skal snakke om sin filosofi om konseptuell merkevarebygging.

– Det å skulle være hovedattraksjonen sammen med ledere fra noen av verdens største byråer er veldig smigrende, sier daglig- og kreativ leder Tom Emil Olsen.

Den visuelle og emosjonelle merkevaren

Kind er et fullservice design- og reklamebyrå og jobber med det de selv kaller konseptuell merkevarebygging, der de utvikler unike merkevarer «underbygget av den gode storyen».

– Vi mener at en merkevare er mer enn bare en logo, et sett med typografi og en fargepalett. Vi tror på en merkevare som forteller en historie og formidler et budskap, en merkevare som appellerer like mye til hjertet som den gjør til intellektet, sier Olsen.

Kind som byrå ble etablert i februar i år. Allerede en måned etter etableringen av Kind formaliserte de et samarbeid med et byrå i Storbritannia. Dette gjør at den ferske bedriften i tillegg til sitt hovedkontor på Bryggen i Bergen også har avdelingskontorer i Aberdeen, Edinburgh og Chengdu i Kina.

Byrået jobber med kunder som NAF, Cappelen Damm, Coldwater Prawns of Norway, Grøvik Verk, Møbelringen, 7 Fjell Bryggeri, Jacu Coffee Roastery, i tillegg til utenlandske aktører.

Foredraget foregår fredag 14.45 på Sao Jorge Cinema.