Bryter ut av svensk samarbeid

Etter tre år som Mobiento skifter byrået retning under den nye merkevaren itch.

53924 8bd4f original
Thomas Hegge, Lucas Cueni og Karine Storaker Braaten. Foto: itch

Det er klart for en ny byråsatsing for trioen Lucas Cueni, Thomas Hegge og Karine Storaker Braaten. Det nye byrået, som blir mindre preget av mobil som kanal, har fått navnet itch.

– Nå har vi jobbet i front av markedet og pushet kunder til å tenke mobil først i sine digitale utviklingsprosjekter i tre år. Nå er tiden moden for å ta steget videre. Derfor lanserer vi nå itch, sier Storaker Braaten.

Ikke Mobiento i ny drakt

– Vi er ikke en videreføring av Mobiento. Samarbeidet vårt har vært en fryd i tre år, men vi ser at våre kunder har ført oss i en ulik retning enn de andre kontorene i Mobiento-konsernet. Nå ønsker vi å fokusere sterkere inn mot mediebransjen og digital handel, og mer på selve produktutviklingen til våre kunder, sier Storaker Braaten.

Digitale produkt- og tjenesteutviklere

Dagens byråbransje er i endring og det er et spennende landskap itch nå skal posisjonere seg i. Nye konstellasjoner dukker stadig opp, og de fleste ønsker en posisjon som et «nytt alternativ til tradisjonelle reklamebyråer». Her finner du ikke itch.

– Hos itch er vi opptatt av at det vi lager kommuniserer merkevaren og kundens kjernevirksomhet på best mulig måte. Men vi fokuserer ikke på kommunikasjon og markedsføring. Vi skal hjelpe våre kunder med å utvikle produktene sine digitalt slik at de kan ta nye, eller sterkere markedsposisjoner. Vårt mål er å skape nytenkende og relevante brukeropplevelser som våre kunders kunder elsker og som vår kunde mestrer, sier Lucas.

På markedsføringen skal de samarbeide med byråer som er bedre på idé, mens itch gjerne produserer reklamematerialet.

Medarbeiderne i itch har tidligere erfaring fra byråer som Making Waves og Apt. De holder til i et loft på Grünerløkka, der de har samlet flere kreative sjeler som de deler kontor med.