Sterk reklamekåring i oljehovedstaden

Oktan og Procontra vant flest gull, mens Phantom Film tok Grand Prix under Stavanger-regionens årlige reklamepriskonkurranse.

54197 269ae original
Phantom Films profilering av smykkemerket T/Raw vant Grand Prix i Kampanje-kategorien.

På fredag ble Sterk Reklame arrangert på utestedet og selskapslokalet Hall Toll, som ligger i den gamle Tollboden på Skansen i Stavanger sentrum. Minst et par hundre mennesker var samlet for å feire vinnerjobbene blant de 166 arbeidene som var sendt inn til konkurransen.

Sterk reklame juryeres av en blandingsjury av lokale og nasjonale krefter og i år ble juryen ledet av Tore Woll (Llowbank) som hadde med seg Torny Hesle (McCann), Torjan Rood Vastveit (frilans), Silje Herget (Melvær & Lien), Mariken Steen (Phantom Film) og Morten Ek (Oktan Stavanger).

Det var Oktan som tok med seg flest og gjevest priser fredag kveld, med tre gull, et sølv, tre bronse og tre diplom, mens Procontra var hakk i hæl med tre gull, et sølv, to bronse og to diplomer. Phantom Film vant to gull og tok samtidig årets Grand Prix i Kampanje-kategorien med profileringen av smykkemerket T/Raw.

Aldente vant to gull og et diplom, Melvær&Lien vant et gull, tre sølv, et bronse og et diplom, mens Fasett kunne supplere premiebordet med to sølv, et bronse og fem diplomer.

Du kan se alle kategorivinnerne under, men også ved å følge denne lenken.

Du kan se bilder fra kvelden på facebooksiden til Sterk Reklame.

Annonser

  • Gull: Oktan med «Dei beste folka» for Eiendomsmegler1
  • Bronse: Oktan med kjøpesenteret Kvadrats 30-årsjubileum
  • Bronse. DTurbine med en OTT-annonse
  • Diplom: Fasett med «Håland-Houston» for Jaerlines
  • Diplom: Procontra med «Hvorfor er Haugesundere sykere enn Siddiser» for raskereijobb.no.

Digital kampanje

  • Gull: Oktan Stavanger med «Farsdag» for kjøpesenteret Kvadrat
  • Bronse: Procontra med «Kari» for Klepp sparebank
  • Diplom: Fasett med http://www.jaerlines.no på nett for Avinor

Omgivesesdesign/utendørs

  • Gull: Procontra med «Bank over alt med mobilbank» for SpareBank 1 SR-Bank
  • Sølv: Fasett med «Go to julegate» for Stavanger lufthavn, Sola
  • Sølv: Hey-ho let’s go for teaterkonseptet «Lyse teaterspirer»
  • Diplom: Fasett med «Maersk Drillin is Searching for You» for Maersk
  • Diplom: Fasett med «Samme pris som i Paris» for Avinor

Tekst

  • Gull: Oktan Stavanger med «Dei beste folka» for Eiendomsmegler1
  • Sølv: Procontra med Ons takkeannonse for Ons 2014
  • Bronse: Oktan Stavanger med kjøpesenteret Kvadrats 30-årsjubileum
  • Diplom: Oktan Stavanger med «Straumen går» for SKL
  • Diplom: Oktan med Wifi/Hifi til Kvadrats 30-årsjubileum

Digital design

  • Gull: Aldente med «Don’t Do It: Et spill om hva som kan kastes i do» for IVAR IKS
  • Sølv: Fasett med total ONS 2014
  • Bronse: Oktan Stavanger med Kvadrat julemagasin
  • Diplom: Oktan Stavanger med SKL digital årsrapport 2013

Gå ut prisen 2014

  • Drivkraft med «Notenes mester» for Stavanger symfoniorkester

Motion

  • Gull: Phantom Film med «Av og til» for Utdanningsdirektoratet
  • Sølv: Oktan Stavanger med farsdag for Kvadraten
  • Bronse: Sandkassen reklame med «Hvordan lage den beste burgeren: Kjøtt» for Døgnvill bar & burger
  • Diplom: Melvær&Lien med infofilm for Eni

Grafisk design trykte medier

  • Gull: Procontra med «Siste dans» for Kaizers Orchestra
  • Bronse: Procontra med «Fra sans til samling» for Bøygen
  • Diplom: Fasett med A. Idsøe krydderserie
  • Diplom: Dturbine med Teatermagasinet T; Høsten 2014

Åpen klasse

  • Gull: Procontra med «ScreamOmeter» for ExxonMobile
  • Sølv: Melvær&Lien med radioreklamen «Av-og-til» for Klar for sjøen
  • Bronse: Fasett med «Norway Chess has landed» for Stavanger lufthavn, Sola

Student

  • Sølv: Sandkassen reklame med «Hvordan lage den beste burgeren: Kjøtt» for Døgnvill bar & burger

Grafisk design idedentitetsdesign

  • Gull: Melvær&Lien for Made With Hart
  • Gull: Phantom Film med T/Raw-profil
  • Sølv: Melvær&Lien med SSO – Lydo
  • Bronse: Melvær&Lien med Simplify
  • Diplom: Procontra for Bøygen «Fra sans til samling»
  • Diplom: Hey-Ho Let’s Go med nytt navn og ny identitet for Hey-ho Let’s Go
  • Diplom: Aldente med visuell identet Baker Hughes Norges årlige fagdag

Kampanje

  • Grand Prix: Phantom Film med profil for smykkemerket T/Raw
  • Gull: Aldente med «Don’t Do It: Et spill om hvasom kan kastes i do
  • Sølv: Melvær&Lien med «Av-og-til» for Klar for sjøen
  • Diplom: Oktan Stavanger med farsdag for Kvadrat