«The Silver Hand» på Creativity-toppen

Den nye reklamefilmen for Canal Digital får oppmerksomhet i utenlandsk presse.

54524 960ea original

I forbindelse med slippet av den nye Canal Digital-tjenesten Ukesarkivet, samt lanseringen av Canal Digital GO på iPad, lagde Try/Apt og BaconOSL filmen «The Silver Hand», som skildrer den tunge skjebnen til en stakkar som ikke fikk med seg programmet som absolutt alle andre så kvelden før.

Det tok ikke lange tiden før både bransje- og vanlig presse omtalte filmen i vennlige ordelag. Ikke minst i vår egen Kudos-spalte, der den globertrottende regiduoen Nic & Sune fortalte at filmen «bør kunne inspirere andre kunder til å klemme til litt ekstra, både kreativt og budsjettmessig».

Men gildest av alt for byrå og produksjonsselskap er nok at filmen har havnet øverst på Creativitys ukentlige topp 5-liste, foran annonsører som Samsung og Playstation. Og det er sikkert nesten like stas å bli nevnt i Creativitys britiske motstykke, Campaign.

Nettsiden til Clio Awards har også skrevet om filmen (og i likhet med de fleste andre utenlandske nettsteder blander de Telenor-eide Canal Digital med franske Canal+). «The Silver Hand» blir også trukket fram i den velrenommerte britiske avisen The Guardians ukentlige oppsummering av nevneverdig reklame.