Trigger og Gambit H+K hedret i Miami

Gambit-kampanjen «Gjenfødt.no» ble kåret til Best in Show, mens Trigger ble kåret til verdens tredje mest kreative PR-byrå.

53444 8a9f5 original

Torsdag ble Norads kampanje Gjenfødt.no kåret til Best in Show av internasjonalt anerkjente The Holmes Report under Global SABRE Awards i Miami. Kampanjen, som er laget i samarbeid med Decode, fikk over 170.000 personer til å lage en unik profil over hvordan livet deres kunne blitt.

– Det er en stor anerkjennelse av det arbeidet Norad har gjort for å få mennesker under 30 år til å forstå og engasjere seg i bistand, skriver Gambit H+K i en pressemelding.

Trigger på kreativitetspallen

På samme prisutdeling tok Trigger tar tredjeplassen i kåringen av verdens mest kreative PR-byråer, kun slått av britiske Unity og Vitamine fra Kina. Dette er første gang et norsk PR-byrå markerer seg på The Global Creative Index, den eneste internasjonale rangeringen som måler kreativitet i PR-bransjen.

Kåringen gjennomføres i regi av The Holmes Group, som har kartlagt og analysert den globale PR-bransjen i flere tiår. The Global Creative Index analyserer byråenes innsendelser og vinnerarbeider fra over 25 ulike PR-priser over hele verden i løpet av en periode på ett år.

– Når resultatene våre blir lagt merke til i en av verdens viktigste PR-rangeringer er det vanskelig å være noe annet enn veldig, veldig stolte. Og det kommer vi nok til å være en stund fremover, sier Preben Carlsen, daglig leder i Trigger.