Aller Media kjøper 60 prosent av OMG

Aller Media fortsetter satsningen på marketing-tjenester og har nå inngått avtale om kjøp av 60 prosent av OMG AS.

54935 ce3c8 original
Aller-hovedkvarteret på Havneholmen i København. Foto: David Ooms (CC 2.0)

Aller skriver i en pressemelding at OMG «er et av landets ledende innen performance marketing [målbar markedsføring], med sterke posisjoner innen CRM, søketjenester og sosiale medier».

OMG omsetter for omtrent 75 millioner kroner, har 25 ansatte og er ifølge Aller «i sterk og lønnsom vekst».

Administrerende direktør Roger Hansen i Aller Media.

– OMG er et svært solid og kompetent selskap som passer godt inn i vår strategi for forretningsområdet Marketing Services i Aller. Dette består fra før av selskaper som Nova Vista, Hyper, Redink og HS Media, som alle har ledende posisjoner innen sine områder, sier administrerende direktør Roger Hansen i Aller Media.

– OMG var kommet til et punkt der det var naturlig å få inn en industriell eier når vi skal jobbe med videre vekst, og vi ser frem til et tettere samarbeid med Aller og de andre selskapene innen Marketing Services, sier administrerende direktør Jørgen Schibsted i OMG.

OMG har en rekke kjente norske selskaper på kundelisten, herunder også Aller Media.

– Vi har vært kunde hos OMG i lengre tid, og det er på denne måten vi har blitt kjent med selskapet og sett hva de kan utrette både for oss selv og for våre annonsører, sier direktør Rolf Hanche-Olsen i Aller Media, som blir styreleder i det nye selskapet.

OMG eies i dag av ansatte og styremedlemmer, og de forblir alle som aksjonærer etter salget av aksjemajoriteten til Aller Media.