Anorak mestvinnende i MMM

Årets happening innenfor dialogmarkedsføring ble gjennomført torsdag 12. februar da Max Marketing Mix ble arrangert på Astrup Fernley museet på Tjuvholmen i Oslo. 


56947 44735 original

Vinnerne av Max Marketing Mix 2015 ble kåret og fikk utdelt edelt metall under direktemarkedsføringens årlige festaften som i gikk av stabelen på Sjømagasinet i Oslo.

Max Marketing Mix (MMM) har de siste årene vært et utstillingsvindu for hvordan faget har utviklet seg med sjumilssteg fra tradisjonell DM til langt mer komplekse og engasjerende løsninger i alle kanaler.

MMM-konkurransen, som arrangeres av NORDMA, har som formål å fremme og belønne strategisk, kreativ og målbar markedskommunikasjon. For på nå opp i denne konkurransen må alt henge sammen: strategien, den kreative ideen, teksten, hvordan kanalene er utnyttet og hvordan gjennomføringen er gjort. Kampanjene vurderes både på effekt og lønnsomhet.

Jurygeneral Anneli Brodin melder om rekordmange bidrag til årets konkurranse, og gleder seg spesielt over antall innsendte bidrag i studentkategorien.

Anorak var det byrået som i år vant flest priser. Gull i MMM 2015 gikk til:

  • McCann for «Ruter Uspesifisert». Kunde: Ruter
  • Plan Norge for «Stopp bryllupet». Kunde: Plan Norge
  • Making Waves og Kitchen for «Min Meny App». Kunde: Meny
  • TRY/Apt for Amnesty International med «Samvittighetsfange»
  • TRY/Apt for «Lad opp til E-Golf». Kunde: Harald A. Møller

MMM kårer også vinnere i flere spesialpriser (her kåres det kun vinner):

  • Årets callsenter-inngående. Vinner: ProffCom
  • Årets callsenter-utgående. Vinner: Maskineriet salg og booking
  • Årets tekst. Vinner: Anorak med Haaland, Eidsvaag og Strøm for kampanjen «Gitarer trenger helter». Kunde: 4Sound.
  • Årets visuell/AD. Vinner: Ernö med Good Morning for Braastad Cognac hjemmesider. Kunde: Arcus/Braastad Cognac.
  • Årets visuell/AD. Vinner: Anorak for «Gitarer trenger helter». Kunde: 4Sound.
I år ble det kåret 2 studentpriser:
  • Ine Bryhn og Martin Ruge for MS IKEA
  • Ine Bryhn og Martin Ruge for WPF – Share Your Food

For å lese mer om vinnerne og se bilder fra arrangementet går du inn på www.nordma.no.