Neolab til Sverige

Neolab by Knowit ekspanderer og etablerer byrå i Gøteborg.

56944 125a5 original
Peter Kronvall (t.v.), daglig leder Neolab by Knowit Gøteborg, Kenneth Gvein, direktør Neolab by Knowit.

Med fusjonen med Metronet i høst teller nå Knowits byråsatsning Neolab over 100 ansatte i Norge. Nå utvides satsningen til Sverige, nærmere bestemt Gøteborg.

– Med Neolab på plass i Gøteborg drar vi for alvor i gang satsningen på kreativ kommunikasjon, kundeopplevelser og performance marketing i Sverige, forteller Kenneth Gvein, daglig leder i Neolab by Knowit Norge.

Peter Kronvall skal lede Neolab by Knowit i Gøteborg. Kronvall har mer enn 15 års erfaring innen fagfeltene kommunikasjon, strategi og kampanjer, og kommer fra stillingen som Vice President for Digital Communication i Knowit Gøteborg. Han skal rapportere til Norge-sjef Kenneth Gvein.

– Neolab by Knowit blir vår nye kreative spydspiss i Sverige, og vi ser for oss et tett samarbeid med våre norske kolleger. Innovative konsepter kombinert med merkevareforståelse og digital knowhow skal posisjonere oss for de største jobbene, i første omgang i Gøteborg, Borås og Malmø, sier Kronvall.

Nordiske muskler

Neolab i Gøteborg vil også jobbe tett med Knowits design og digital-team i byen, som har rundt 50 ansatte, og som i dag jobber tett med kunder som Telia Sonera, Statkraft, Västtrafik, PEAB og Volvofinans.

Norge-sjef Kenneth Gvein sier det nordiske initiativet vil gi gode effekter på tvers av landegrensene.

– Vi skal jobbe tett og nært med våre svenske kolleger. Kampanjer, strategier, analyser og aktiv forvaltning av digital markedsføring vil være vårt hovedfokus den første tiden. Med nordiske muskler er vi godt rustet for nordiske kunder, og etableringen i Sverige vil gi oss spennende nye muligheter, både i Sverige og i et nordisk perspektiv, sier Gvein.