Anti skal forme Barcode

Anti vant oppdraget med visuell identitet for Barcode.

65296 c2a7a original
Foto: Thomasz Majewski/Oslo S Utvikling

Barcode-eierne Oslo S Utvikling (OSU), Braathen Eiendom, KLP Eiendom og DNB Næringseiendom ønsker å bygge Barcode til en av Norges sterkeste merkevarer. Arkitekturen har gjort seg internasjonalt bemerket og Barcode har allerede blitt Oslos nye skyline.

– Etter en byråkonkurranse om visuell identitet for Barcode, der Anti konkurrerte med andre sterke skandinaviske byråer, falt valget på Anti, sier Vibeke Ahlsand, direktør marked og merkevare i OSU.

Hun mener Barcode for mange representerer det nyskapende og urbane Oslo.

– Vi ønsker å få et visuelt uttrykk som støtter oppunder vårt ønske om å fylle den nye bydelen med liv og en pulserende sjel. Anti sin erfaring med merkevarer som Opera Software, DNB og Nike, deres engasjement samt deres konseptuelle tilnærming, gjorde at de fikk oppdraget. Vi er godt fornøyd med byråvalget, sier Ahlsand.

Representanter for Barcode-prosjektet og Anti. Foto: Henke Eriksen

Det nye urbane Skandinavia

Hos Anti er de stolte over å bli valgt til den visuelle identitetsjobben, som de mener et eksempel på det nye urbane Skandinavia.

– Dette er en prestisjejobb. Arkitekturen er eksepsjonell og Barcode er noe man raskt tar frem når man vil vise at Norge er rigget for fremtiden, sier Kjetil Wold, kreativ direktør og gründer i Anti.

– Vi har startet prosessen og vi gleder oss til å forsterke og løfte frem de kvalitetene området har. Det er en kompleks oppgave som vi gleder oss til å ta fatt på. Vi har et fantastisk team av motiverte helter på jobben og vår oppgave blir som alltid å forenkle og tydeliggjøre, avslutter Wold.