CARE velger Schjærven igjen

Fornøyd kunde dropper pitch: CARE Norge fortsetter samarbeidet med Schjærven Reklamebyrå.

65599 55235 original
Hilde Vanvik (Care Norge) og Knut Røse (Schjærven Reklamebyrå). Foto © Schjærven

Etter en omfattende pitch i fjor ble Schjærven Reklamebyrå valgt til å utvikle «16 Dager»-kampanjen for bekjempelse av vold mot kvinner for hjelpeorganisasjonen CARE Norge. På bakgrunn av fjorårets vellykkede kampanje dropper CARE årets byråkonkurranse og forsetter samarbeidet med Schjærven Reklamebyrå.

– Vi er selvfølgelig strålende fornøyd med at CARE viser oss denne tilliten og er allerede godt i gang med årets kampanje. Vi har alltid fokus på å produsere effektiv reklame og resultatet av fjorårets kampanje forteller oss at vi gjør noe riktig, sier Knut Røse, konsulent i Schjærven Reklamebyrå.

– Vi har hatt et så godt samarbeid med Schjærven at vi ikke var i tvil om at vi ønsket å fortsette med dem. Denne årlige kampanjen er viktig både i Norge og globalt, og i alle ledd har de vist et utrolig engasjement for saken, sier Gry Larsen, generalsekretær i CARE Norge.

«16 Dager» starter på Den internasjonale dagen for bekjempelse av vold mot kvinner 25. november, og avsluttes på Den internasjonale menneskerettighetsdagen 10. desember. Målet er å opplyse om omfanget av vold mot kvinner, utfordre politikk og praksis som gjør kvinner mer utsatt for voldshandlinger, og oppfordre til mer omfattende forebyggingsarbeid.

CARE jobber med kvinners rettigheter i 90 land og har omfattende programmer for å bekjempe vold mot kvinner.

– Vi er stolte og glade for muligheten til å jobbe med en så spennende organisasjon og med et så viktig tema, avslutter Røse.