DN og Regi kårer Årets byrå

Hele reklame- og kommunikasjonsbransjen stiller seg bak den nye byråundersøkelsen til det svenske analysebyrået Regi og Dagens Næringsliv.

64987 31adf original

ANFO, Kreativt Forum, Mediebyråforeningen og KOMM skal alle sammen delta og støtte opp om kåringen Årets byrå, som vil bygge på svarene til de faktiske kundene hos de ulike byråene. Dette i motsetning til den eksisterende undersøkelsen Byråprofil, hvor respondentene også gir vurderinger av byråer der de ikke er kunder.

Kåringen foregår første gang i mai 2016.

Bakgrunnen er at Dagens Næringsliv ønsker å satse tyngre redaksjonelt på kommunikasjons- og reklamebransjen.

– Det er ikke en ny kåring som er det viktigste, det er å lage et verktøy som kan brukes til noe, sier kommersiell direktør Ole Johan Sjaastad i Dagens Næringsliv til egen avis.

Analysebyrået Regi har gjort en tilsvarende svensk undersøkelse i samarbeid med Dagens Industri siden 2005, skriver Dagens Næringsliv.