Gullkalven mellom to permer
Gullkalvenmagasinet 2015 oppsummerer årets elevkonkurranse for studenter av kreative fag, samtidig som den gir et friskt og stilrent innblikk inn i et utsnitt av kommunikasjonsbransjen.
Gullkalven 2015 er over, men lever videre på papir. Gullkalvenstyret gjør nemlig som i fjor, da de lot magasinet gjennoppstå. Nå er Gullkalvenmagasinet 2015 lansert og det blir å finne på alle skoler med kreative studieretninger, samt et lite utvalg kafeer i de største byene.
Gjennom intervjuer med vinnere og hovedsponsorer, samt portretter av sentrale kommunikatører innen den kreative bransjen, skal magasinet generere interesse for konkurransen og studentenes fremtidige arbeidsmiljø. Gullkalvenmagasinet skal ganske enkelt være til inspirasjon og glede for alle landets studenter innen kreativ kommunikasjon.
Redaktør for årets utgivelse er Kjersti Riise Skallerud, som sier følgende.
– Tiden vi bruker foran våre arbeidsverktøy i den kreative bransjen er avgjørende for hvilket resultat man får. Vi ønsket derfor å vie en hel utgave til nettopp denne prosessen, samt vårens fantastiske Gullkalvenvinnere.
I magasinet finner du artikler om Kristoffer Borgli, Erling Kagge, Tomas Espedal og designkontoret Handverk, en feature om alternative kontorer, portretter med folk som moteredaktør Darja Barannik, Marie Istad Nesset fra PLUKK blomster og frilansfotograf Nina Forsberg, i tillegg til intervjuer med prisvinnerne i Gullkalven.