Heimly blir kreatør i nytt byrå
Per Heimly, Edmond Yang og Fredrik Østbye starter opp byrået Fred, Ed & Heimly.
Per Heimly trenger neppe noen introduksjon i dette organ, men for ordens skyld: Han er en av landets mest kjente reklame- og motefotografer, og har boltret seg i de fleste mediekanaler på et eller annet vis.
Fredrik Østbye har 15 år på baken i reklamebransjen, har ledet byrået Spoon siden våren 2014 og før det var han to år i OMG som seniorrådgiver for sosiale medier.
Edmond Yang er designer og digital rådgiver, med ti års freelance-erfaring.
Nå har trioen slått seg sammen som Fred, Ed & Heimly, et lite byrå som ifølge seg selv «leverer interaktive løsninger, tekst, visuelle tjenester og konsepter innen sosiale medier». De skal jobbe som eksperter på hvert sitt felt, for å kunne være et fullservice byrå.
Mer enn bare SoMe
– Vi skal levere interaktivt design, foto og kreative konsepter. Så vi er ikke et rent SoMe-byrå. Sosiale medier er en av våre tjenester, forklarer Østbye til kreativtforum.no.
De skal også jobbe tett med United Bloggers, og lover at flere spennende prosjekter skal utvikles og lanseres i løpet høsten og vinteren 2015.
– Vi samarbeider med United Bloggers når de trenger våre tjenester, enten til bloggerne eller kundene sine. Vi kommer også til å formidle United Bloggers' tjenester til våre kunder, forteller Østbye.
Men Fred, Ed & Heimly kommer neppe til å konkurrere om de store merkevarenes reklamekontoer med det første.
– Vi tar gjerne reklameoppdrag, men vi tror at mye av denne jobben skjer i leveranse med andre byråer, sier Øsbye.
– Jeg elsker å ta bilder, men nå gleder jeg meg til å ta del i den kreative prosessen før bildene er blitt tatt, sier Per Heimly om det nye byrået.