Tre nye + student-team til LOS&CO

LOS&CO henter nye kreative impulser, styrker seg på PR og design og inngår strategisk samarbeidsavtale med studentbyrå.

65698 391c2 original
Kaia Wang, Nora Kristina Eide, Celine Pettersen, Hedvig Haraldstad og Sara Emilie Engh. Foto © LOS&CO

Etter å ha manøvrert seg gjennom en litt trøblete periode der noen større kunder falt fra, forteller LOS&CO at de har snudd skuta med selskapene Guts.com, Tekna og Stamina med på laget som nye oppdragsgivere.

Det får også konsekvenser for rekrutteringen. Kaia Wang og Nora Kristina Eide er hentet inn som nytt kreativt team, mens Hedvig Haraldstad skal jobbe som tekstforfatter på mer redaksjonelle produkter.

– Vi hadde behov for mer kapasitet, samtidig som det for et etablert byrå alltid er viktig med påfyll av ideer fra de som ikke har holdt på like lenge. Det får vi med disse tre, sier byråleder Jan Christian Fosseidbråten.

Kaia Wang og Nora Kristina Eide er nyutdannete fra Westerdals, mens Hedvig Haraldstad har en bachelorgrad i journalistikk fra Høgskolen i Volda og har vært innom som reporter i P4.

Bro fra klasserom og inn i bransjen

I tillegg har LOS&CO inngått en avtale med studentbyrået Lab3, som fungerer som bro fra skole og klasserom og inn i bransjen. Sara Emilie Engh og Celine Pettersen er på plass på Vippetangen der de blir en del av gruppen som holder på med strategisk og kreativ design.

– Flere kunder vil ha alt, og det gir oss rom for å styrke oss på disiplinene vi faktisk har hatt helt siden starten i 2008, som PR og design som spiller en vesentlig rolle i helhetlig merkevarebygging, sier Fosseidbråten.

Det siste halve året er også brukt til å jobbe for å heve det kreative produktet.

– Investeringen vi gjorde i å heve den digitale kompetansen begynner å betale seg. Vi har nylig hentet løve i Cannes, søvtagg, og var eneste norske byrå med metall i Clio, avslutter Fosseidbråten.