Shell til Creuna

Kjedegigant tar reklameoppdraget til naboen på Skøyen.

67237 17bc1 original
Fra venstre: Daniel Hind, Erik Anker, Hæge Vagle (Shell), Anders Aunbu, Una S. Grosch, Petter Andersen, Anders Asheim (Creuna)

Shells nedstrømsvirksomhet i Norge, med sine over 400 stasjoner, har fått nye eiere i den finske energiaktøren ST1 Nordic Oy. De har brukt anledningen til å sondere det norske reklamebyråterrenget gjennom en begrenset byråkonkurranse, og valget falt til slutt på Creuna. Dermed fant drivstoffkjempen sin nye samarbeidspartner i Drammensveien 130 på Skøyen, bare noen få, raske skritt fra eget kontor.

Markedsdirektør i Shell, Daniel Hind, forklarer valget slik.

– Også for oss i den klassiske kjede- og retailbransjen kommer digitaliseringen for fullt, samtidig som vi skal ivareta vår millioner av besøkende på stasjonene på en attraktiv og gjenkjennelig måte. Creuna besitter en unik kombinasjon av kjedeerfaring, digital kompetanse, og strategisk og kreativ kraft, og blir en viktig samarbeidspartner for Shell når vi skal vokse videre med det eneste bensinstasjonsmerket i Norge som ikke har bytte navn siden starten.

Rett bort i gata gliser reklamesjefen i Creuna, Anders Aunbu, fra øre til øre.

– For en gammel kjedemann er dette utrolig moro, og vi gleder oss her over å få bidra til at Shell kan utfordre om førsteplassen på rangeringen over de største bensinstasjonskjedene her til lands. Oppskriften er kombinasjonen av høy kvalitet levert i butikken hver dag, attraktiv kommunikasjon og ditto tilbud, og nyttige digitale tjenester som bygger preferanse og lojalitet hos kundene. Alle mann til pumpene!

Ansvarlige hos kunden er Daniel Hind, Hæge Wagle og Erik Anker. Kjerneteamet hos Creuna er det kreative teamet Petter Andersen og Anders Asheim, prosjektleder Una Solbakken Grosch, samt ansvarlig rådgiver Anders Aunbu.