To LIA-sølv til TRY

Kampanjene for Canal Digital og DNB ble de eneste norske som vant edelt metall i årets utgave av London International Awards.

67459 8bdf7 original

«The 24 Hour Ad Break» («Døgnet») for DNB og «The Silver Hand» for Canal Digital har gjennom det siste året turnert festivaler og konkurranser verden over, og resultatet er et pent knippe med premier til hver. Nå runder de av sesongen med sølvstatuetter fra London International Awards.

«Døgnet» har vunnet sølv i Cannes og D&AD, tre sølv i Eurobest, sølv i Gullblyanten, samt bronse i Epica, New York Festivals, Eurobest og One Show. «The Silver Hand» kan skilte med sølv i Cannes og D&AD, The One Show, New York Festivals og Gullblyanten, samt bronse i Eurobest og Cresta, i tillegg til en Sølvfisk.

Med «Døgnet» ville DNB kommunisere sin døgnåpne kundeservice for å forsterke sin posisjon som den mest tilgjengelige banken, og de fylte like godt et helt reklamedøgn på TV 2 med gode råd og tips fra det norske folk. «The Silver Hand», som er reklame for Canal Digital-tjenesten Ukesarkivet, er den tragikomiske fortellingen om han som ikke fikk med seg TV-programmet resten av verden snakker om.

Team på «The Silver Hand» er Caroline Ekrem, Sara Hødnebø, Lars Joachim Grimstad og Egil Pay.

Team på «Døgnet» er Lars Joachim Grimstad, Egil Pay, Jonas Grønnern, Lars-Kristian Harveg, Camilla Bjørnhaug og Preben Moan.

– Det er siste gang vi døper en jobb «The Silver hand». Neste gang går vi for «Golden foot» eller «Titanium head» eller noe, spøker Grimstad i en kommentar til kreativtforum.no.

Bagasjestunt til finale

«The Overweight Baggage Drop» for Fretex av Kitchen, også en hyppig premiert jobb, endte opp med shortlistplass i kategorien The New. I kampanjen fikk flyreisende anledning til å bytte tilleggsgebyret for bagasje mot en god gjerning.