Festspillene valgte Chili

Festspillene i Nord-Norge valgte lokalt da de bestemte seg for designpartner i 2016.

68749 4bdd1 original
Prosjektleder Trygve Selmer og kommunikasjonsrådgiver Hege-Beate Eriksen fra Chili, sammen med festspilldirektør Maria Utsi (i midten). Foto: Sten Brian Tunheim/Chili.

Festspillene i Nord-Norge trenger en samarbeidspartner som kan utvikle design til festivalen i 2016. Nå er det klart at Chili Harstad AS får oppdraget.

– Vi er glade for å ha på plass en partner med høy kompetanse på design og markedsstrategi, samt at Chili har gode idéer til hvordan de ønsker å arbeide for å nå Festspillenes mål, sier festspilldirektør Maria Utsi.

Chili har et team bestående av åtte ansatte som gjennom våren skal samarbeide med festspillstaben om design for Festspillene 2016. Chili vant anbudskonkurransen fordi de blant annet kunne vise til referanseprosjekter av høy kvalitet, samt stor bredde og kunnskap på visuell identitet, markedskommunikasjon og kampanjearbeid.

– Vi er stolte og ydmyke over at Festspillene i Nord-Norge valgte oss som samarbeidspartner etter den nasjonale anbudsrunden for 2016. Maria Utsi og festspillstaben bringer definitivt inspirerende målsettinger til bordet, og vi gleder oss til å være med på å lande dem, sier daglig leder i Chili, Jan-Roger Eriksen.