GK og Redink vant content marketing-priser

Geelmuyden Kiese vant gull, mens Redink vant sølv under The International Content Marketing Awards (CMA Awards) i London i går kveld.

68386 7c482 original

Geelmuyden Kiese var det eneste norske kommunikasjonsbyrået som vant gull på The International Content Marketing Award i London i går kveld. 100 byråer fra hele verden, i alt 21 land, deltok. Redink, det eneste andre norske byrået som ble premiert, vant sølv. Det var i overkant av 400 arbeider med i konkurransen.

GK vant gull i kategorien Best Membership med kampanjen «Norges stiminner» for DNT, mens Redink vant sølv i kategorien Best Retail Consumer for mediehus-strategien for ICA.

– Vi er utrolig stolte over at Geelmuyden Kiese og DNT vinner gull i en konkurranse med så mange gode bidrag. Tusen takk til DNT for et fantastisk samarbeid og for all tilliten vi får, sier seniorrådgiver Marius Eriksen i Geelmuyden Kiese.

Med DNT-kampanjen ville GK minne folk på at stier handler om mer enn å komme seg fra A til B. Sammen Good Morning utviklet Geelmuyden Kiese portalen stiminner.no som gjorde det mulig for brukerne å tagge bilder, videoer og historier i ulike kategorier og plassere dem geografisk i en digital kartløsning. Stiminner.no hadde mer enn 50.000 unike besøkende allerede den første måneden, og over 200.000 visninger fra juli til midten av august.

Innførte mediehus-strategi

ICA var første norske dagligvarekjede til å forkaste tradisjonelle markedsføringskanaler og satse på content marketing. Samtidig var det et pilotprosjekt innen denne markedsføringsdisiplinen i Norge. Tidligere markedsdirektør i ICA, nå assisterende kjededirektør for Extra, Andreas Gjøsund, sier at den viktigste suksessfaktoren har vært å lage innhold på brukernes premisser.

– Å jobbe etter mediehustankegang har vært en spennende og lærerik reise som vi har fått god uttelling for, ikke minst takket være engasjerte og dyktige folk i REDINK. Vi tar med oss erfaringene og tankegangen videre i markedsarbeidet i COOP, sier Gjøsund.

– Dette er kjempegøy, og vi er selvfølgelig veldig stolte over å nå så høyt oppi konkurranse med noen av verdens beste byråer innen content marketing, sier avdelingsleder Kathrin Myrvang i REDINK.