Heder til Fjeldbraaten & Waage

Det lille norske bokbyrået Fjeldbraaten & Waage mottok utmerkelsen Highly Commended på Futurebook Awards i London.

68419 500a5 original
Ida Fjeldbraaten og Zoë Waage mottok prisen Highly Commended på Futurebooks i London. Foto © privat

Fredag 4. desember ble det lille markedsføringsbyrået Fjeldbraaten & Waage premiert med utmerkelsen «Highly commended» i Future Book Awards for jobben «Naked on Snapchat» som byrået gjorde for Gursli Berg forlag og Raine Millers «Blackstone»-serie.

Tøff konkurranse

Det er verdens største bransjeblad for bokbransjen, The bookseller som står bak Future Books. Konkurransen premierer hvert år selskaper og enkeltpersoner som har spilt en nøkkelrolle med hensyn til å drive forlagsbransjen fremover.

Fjeldbraaten & Waage har mottatt to nominasjoner i konkurransen, begge innen kategorien Best use of Digital in a Marketing/Publicity Campaign. Den andre jobben byrået var nominert med var «The Bookseller Game» av Ingrid Winter, som byrået gjorde i samarbeid med Tiden Norsk forlag.

Blant andre nominerte forlag i konkurransen var Penguin Random House, HarperCollins, HarperCollins UK og Bloomsbury, og det var til slutt Harper Collins som stakk av med førsteplassen for kampanjen «Scrabble Week», med Fjeldbraaten & Waage på en pen andreplass.

– Det er jo verdens største forleggere versus oss. Så vi er veldig stolte over å ha fått denne utmerkelsen, sier Ida Fjeldbraaten og Zoë Waage, som begge var tilstede i London for å ta i mot prisen.

«Naken på Snapchat»

Fjeldbraaten & Waage er et markedsføringsbyrå som spesialiserer seg på litteratur. De startet opp i februar i år, og kan allerede melde om mange gode navn på kundelisten.

I jobben for forlaget Gursli Berg fikk de folk til å lese høyt fra boken «Naken» av Raine Miller på Kondomeriets Snapchat-konto. «Naken» er første bok i den erotiske «Blackstone»-serien.