Ni på Eurobest-shortlist

Etter at de første shortlistene ble offentliggjort i årets utgave av Eurobest er det klart at POL, TRY, SMFB og McCann går videre til finale.

68200 1e9ad original
«Nå er det vår tur til å gå» for NRK TV-aksjonen 2014 har fire vinnersjanser hittil i Eurobest 2015.

I dag ble shortlistene i 13 av de 20 kategoriene som utgjør Eurobest offentliggjort. Festivalen, som i år foregår i Antwerpen, varer fram til og med torsdag.

Suksess for TV-aksjonen

POL er byrået som har størst grunn til å glise etter første dag, da fjorårets TV-aksjonskampanje «Nå er det vår tur til å gå» for Kirkens Nødhjelp er nominert hele fire ganger: I Direct, i Interactive, i Media og i Promo & Activation. Samme kampanje vant Grand Prix i Gullblyanten.

Det nest største gliset er det TRY som fortjener, da byrået har tre finalister etter dagens offentliggjøring. Det er DNBs mini-reality «Young Again» som er nominert alle tre gangene, én gang i Branded Content, og to ganger i Media (Use of Branded Content & Sponsorship + Financial Services, Commercial Public Services, Business Products & Services).

Ruter og RiksTV

McCann gikk videre med én jobb, Ruters «4000 Stops», som har havnet i finale i kategorien Interactive, mens SMFB har eneste norske finalist i kategori for Radio, «Nattsvermer» («The Silence of the Lambs») for RiksTV.

Onsdag blir shortlister for Film, Film Craft og Healtcare offentliggjort, mens Creative Effectiveness og Integrated kommer torsdag morgen. Vinnerne blir kjent torsdag kveld under prisutdelingen i Antwerpen.

Eurobest.com