To sølv, tre bronse i Eurobest

POL, SMFB og TRY hentet medaljer i EM-mesterskapet i reklame.

68359 f275c original
«Nå er det vår tur til å gå» for TV-aksjonen/Kirkens Nødhjelp vant sølv og bronse i Eurobest 2015.

Torsdag kveld foregikk prisutdelingen i årets utgave av Eurobest, som i år ble arrangert i Antwerpen. På forhånd hadde POL, TRY, SMFB, McCann og Saatchi & Saatchi til sammen 13 jobber i finale.

Og det var de tre første som endte opp med å vinne medaljer. POL vant sølv i Interactive-kategorien for «Now It Is Our Turn To Walk» for NRK TV-aksjonen/Kirkens Nødhjelp fra kampanjen «Vann forandrer alt». Samme jobb vant også bronse i Film-kategorien. Kampanjen er laget i samarbeid med Einar Film & Fortellinger.

Sølv vant også SMFB med sin eneste nominerte jobb i konkurransen, «The Silence of The Lambs» for RiksTV, som vant sølv i Radio-kategorien. Kampanjen er laget i samarbeid med Sagveien Resort.

De resterende trofeene var det TRY som vant: «Lick Your Lips» for Djuice vant bronse i både Film Craft og i Film-kategorien. Filmen er laget i samarbeid med Animasjonsdepartementet.

Se alle vinnerne på www.eurobest.com.