Under møljehaugen

BBDO NY med fersk mini-filmkampanje for Visa Checkout.

68239 1dc31 original
68242 4802e original
68245 75588 original

Vår norske bransjeonkel på Manhattan, Jens Petter Wærnes, Senior Creative Director og AD i BBDO NY, har sendt oss en ny kampanje der han har vært delaktig. Produktet er Visa Checkout, en betalingsmåte så enkel og rask at du kan handle på nett hvor som helst, når som helst.

For eksempel på fotballbanen. I de tre filmene ser vi at Larry Fitzgerald fra Arizona Cardinals bruker et dødt øyeblikk, etter en såkalt fumble (fomling med ballen), til å handle gaver.

Filmene ble skreddersydd for NFL og vist i fotballpausene.

– Kunden ville i utgangspunktet ha kun én film. Men siden reklamefilmene deres vises ganske ofte og mediekjøpet var så fokusert, tenkte vi det ville være moro å lage ulike varianter av den tilsynelatende samme filmen. Fotballfans ble dermed overrasket med en kampanje som ble mer og mer absurd for hver spot som ble vist, forteller Wærnes.

Foruten Wærnes sjøl har mannskapet fra BBDO bestått av Chief Creative Officer Worldwide David Lubars, Chief Creative Officer, New York, Greg Hahn, Sr. Creative Director/Copywriter Tom Kraemer, Sr. Creative Director Scott Ex Rodgers og tekstforfatter Scott Kaplan. Produksjonen er gjort av MJZ med regissørene The Perlorian Brothers.