Glass og Matt Damon for tørstende kvinner
Stella Artois samarbeider med Water.org og Matt Damon om en kampanje der en glassinnstallasjon fungerer som en zoetrop.
Mother London og produksjonsselskapet 1stAveMachine har utviklet en skjør zoetrop bestående av offisielle Stella Artois-glassbegre. Anledningen er den veldedige kampanjen «Buy a Lady a Drink» fra Water.org, organisasjonen som jobber for å slutt på verdens vannkrise.
Kampanjen består av to filmer på 90 sekunder, én med og én uten Matt Damon (kanskje filmen uten Matt Damon tar høyde for at alle ikke nødvendigvis liker Matt Damon? Palma Pictures, som har sendt oss filmen, sier veldig mye annet, men ingenting om dette).
Vann forandrer alt
Uansett: De malte bildene på begrene forteller en historie om hvordan kvinner i forskjellige deler av verden reiser for å hente vann. Vi mener forresten å huske en norsk kampanje som handlet om å gi mennesker varig tilgang på vann. Den vant litt i Gullblyanten og greier.
Filmen er regissert av Tim Brown.
Uten Matt Damon.
Med Matt Damon.
Bakomfilm.