Animert anakronisme
Den animerte humorserien «Archer» bruker bikininummeret til Sport Illustrated for å markedsføre den kommende sesongen.
«Archer» er en tegnet komiserie på kabelkanalen FX, som med sin blanding av internasjonale intriger og grovkornet rølp har bygget en stor kult-følgerskare gjennom fem sesonger. Serieskaper Adam Reed beskriver «Archer» som «James Bond møter Arrested Development», og den er ofte jublende anakronistisk ved å blande teknologi, klesstil, et bevisst hårreisende kvinnesyn og annen kontekst fra forskjellige tiår fra 60-tallet og fram til i dag.
Nå bruker serien en annen anakronisme til å markedsføre kommende sesong. «The Girls of Archer» figurerer nemlig i nyeste utgave av Sport Illustrateds akk så gammeldagse bikininummer, der seriens kvinnelige rollefigurer, Pam Poovey, Cheryl Tunt og Lana Kane opptrer med minimal bekledning i vovede positurer, mens bilder og badedraktdesign er signert seriens über-douche og hoverdrolleinnehaver Sterling Archer, hans mer sofistikerte, men også langt mer plagede spion-kollega Ray Gillette og den forrykte vitenskapsmannen Algernop Krieger.
I et tidligere lag av kampanjen ble den klassiske åpningsvignetten til «Magnum P.I.» parodiert med Archer og kumpaner i rollene. Denne ser du under.
Seriepremiere for 6. sesong av «Archer» er 31. mars. Alle de foregående sesongene er tilgjengelig i Norge via Netflix.