Animert anakronisme

Den animerte humorserien «Archer» bruker bikininummeret til Sport Illustrated for å markedsføre den kommende sesongen.

71062 64886 original
71065 ec265 original
71068 eee4b original

«Archer» er en tegnet komiserie på kabelkanalen FX, som med sin blanding av internasjonale intriger og grovkornet rølp har bygget en stor kult-følgerskare gjennom fem sesonger. Serieskaper Adam Reed beskriver «Archer» som «James Bond møter Arrested Development», og den er ofte jublende anakronistisk ved å blande teknologi, klesstil, et bevisst hårreisende kvinnesyn og annen kontekst fra forskjellige tiår fra 60-tallet og fram til i dag.

Nå bruker serien en annen anakronisme til å markedsføre kommende sesong. «The Girls of Archer» figurerer nemlig i nyeste utgave av Sport Illustrateds akk så gammeldagse bikininummer, der seriens kvinnelige rollefigurer, Pam Poovey, Cheryl Tunt og Lana Kane opptrer med minimal bekledning i vovede positurer, mens bilder og badedraktdesign er signert seriens über-douche og hoverdrolleinnehaver Sterling Archer, hans mer sofistikerte, men også langt mer plagede spion-kollega Ray Gillette og den forrykte vitenskapsmannen Algernop Krieger.

I et tidligere lag av kampanjen ble den klassiske åpningsvignetten til «Magnum P.I.» parodiert med Archer og kumpaner i rollene. Denne ser du under.

Seriepremiere for 6. sesong av «Archer» er 31. mars. Alle de foregående sesongene er tilgjengelig i Norge via Netflix.