Det Gode Selskab blir Very Oslo

Oslo-byrå slår seg sammen med den danske utfordreren Very.

70498 a2fb7 original
Fra venstre: Thomas Bjerg (byråleder, Very) Joakim Lien, Christian Berg, Louise Brandt (partner, Very), Terje Dybdahl, Martin Vibe Jacobsen og Jens Sjöberg. Foto: Mads Jenstrup

I februar endrer Det Gode Selskab navn til Very Oslo, og blir dermed en del av danske Very, som spesialiserer seg på community marketing. Sammen har de en ambisjon om å la Very Oslo vokse på det norske markedet.

Det Gode Selskab så dagens lys høsten 2013, og ble startet av Terje Dybdahl, Christian Berg, Jens Sjöberg og Ola Ødegaard, alle med fartstid fra byrå- og kundesiden.

Byråleder Sjöberg i Very Oslo er fornøyd med den nye konstellasjonen.

– Byråene våre har flere fellestrekk, selv om Very har holdt på mye lenger enn oss. Very drev jo faktisk med content marketing lenge før det ble et buzzword.

Ifølge Very Oslo skal byrået bidra med lokal ekspertise og kreativitet, mens byrået i København sitter på strategisk tyngde og metodisk erfaring. Very Oslo blir et selvstendig byrå, men vil kunne ivareta Verys aktiviteter i Norge.

– Vi har lenge hatt en ambisjon om en mer markant tilstedeværelse i Norge, da vi mener det er et meget interessant marked. Derfor var det ikke en vanskelig beslutning da muligheten dukket opp, sier byråleder i Very, Thomas Bjerg.

På kundelisten har Oslo-byrået blant andre Feiring Bruk, Pernod Ricard og ComeOn. Gjennom fusjonen med Very føres nå flere lokale kunder fra selskapet i København. Very ble etablert i 2006 og har blant annet Arla Global, Ford, Royal Unibrew, Monalez International, Nestlé, Danske Spill og DSB i kundeporteføljen. Selskapet teller 23 ansatte fordelt på Danmark, Sverige og Norge.