Halvorsen & co til topps i australsk reklamekåring

Sydney-byrået The Monkeys er kåret til årets byrå i Australia. Jubelen står i taket hos den norske trioen som jobber der: Morten Halvorsen, Victoria Ulrikke Iles og Lisa Marie Eri.

70876 2b409 original
«Joni the Sky Diving Chimp», TV-reklame for bilforsikringen Bingle.

Morten Halvorsen. Foto © privat

Med seks års erfaring fra i USA fra prestisjetunge byråer som Leo Burnett Chicago, R/GA, McCann og Ming, flyttet Morten Halvorsen våren 2015 til Australia, der han tok jobben som Interactive Creative Director i The Monkeys. Seks måneder etter hentet han det unge teamet Victoria Ulrikke Iles og Lisa Marie Eri til Sydney.

Nå er The Monkeys er kåret til årets byrå i Australia av Campaign Brief.

– Ikke verst i et land som er nummer tre på The Gunn Report! Det er første gang et uavhengig byrå vinner kåringen siden 1989, sier Halvorsen i en kommentar.

I tillegg til hyllest fra Campaign Brief har byrået også plukket opp Mumbrella Creative Agency of the Year og B&T Independent Agency of the Year.

Halvorsen forteller om et eventyrlig år for byrået.

– Omsetningen økte med 16 prosent, antall ansatte med nesten 30 og vi vant kunder som Qantas, Telstra, IGA og HCF. Vi har også lansert vårt eget iskremmerke, Homer Hudson, i over 1000 butikker i Australia, laget dokumentarer og TV-show for både Telstra og Ubank, i tillegg til en fullblods dokumentar for streetwear-merket Mambo.

Filmen i mediespilleren er «Joni the Sky Diving Chimp», en TV-reklame for bilforsikringen Bingle, laget av The Monkeys. Du kan se flere jobber på byråets hjemmeside.


«Joni the Sky Diving Chimp», TV-reklame for bilforsikringen Bingle.