Risør Kammermusikkfest valgte Superblaise

Superblase vant oppdraget om ny profil, kommunikasjonskonsept og strategi for Risør Kammermusikkfest.

70462 49f0f original
Idyll: Sommer, kveldssol og ikke alt for bråkete musikk under Risør Kammermusikkfest.

Festivalen ønsket seg ideer til profil, kommunikasjonskonsept, markedstiltak og strategi for å nå et yngre og bredere publikum, uten å gå på akkord med hva eksisterende målgruppe forventer. Å finne et formspråk som appellerer sterkt til begge målgrupper, vil bli den viktigste og største utfordringen, ifølge byrået.

Byrået utvikler for tiden en profil som utforsker mulighetsrommet mellom musikk og sted. Risør Kammermusikkfest betyr mye for byen og menneskene som bor der, og det ønsker byrået å tydeliggjøre gjennom det grafiske uttrykket.

– Vi er utrolig stolte over å få lov til å jobbe med en organisasjon som har et så godt rykte. Det er en ganske liten festival, men den er veldig anerkjent og respektert både i Norge og i utlandet, sier designer i Superblaise, Kristofer Haugvik.

All kommunikasjon utad i forbindelse med årets festival skal være forankret i det nye grafiske uttrykket, som vil bli synlig på alle brukte flater før, under og etter festivalen.

– Utfordringen med å omsette det veldig abstrakte i musikk til en visuell formbar verdi er krevende, men vi har stor tro på at Superblaise skal formgi vår fremtidige identitet på en utmerket måte, sier Per Erik Kise Larsen, festivalsjef i Risør Kammermusikkfest.