Slo-mo radio på Sølvmikk-toppen

Peppes Pizza vant Sølvmikken for januar med en bedagelig radiokampanje laget av POL og Verdens Sterkeste Mann.

70771 4a545 original

I pizza-reklame på skjerm går gjerne deler av filmen i nedsatt fart. Dette fordi alle mennesker liker smeltet ost, og smeltet ost ser best ut i slo-mo. Men hvordan fungerer det dersom man bruker tilsvarende virkemidler fra lydens verden? Slett ikke verst, skal vi tro Sølvmikken-juryen, og det må vi jo siden de tildelte jobben førsteplassen.

Juryens begrunnelse: «Månedens vinner presenterer et knippe taktiske spotter med et litt annerledes grep som ikke er hørt før på radio. Juryen lar seg begeistre av saaakteeee raaadiiiioo som danner fristende pizzabilder i hodet på oss alle sammen. Litt teit er det også, men på en bra måte. Grattis!»

  • Byrå: POL
  • Kreativt team: Janne Brenda Lysø og Stian Johansen
  • Prosjektleder: Ina Egelandsdal
  • Produksjonsselskap: Verdens Sterkeste Mann
  • Kunde: Peppes Pizza

Hei Snuskelusken, fra puselusen din *smilefjes*

I Volkswagen Nyttekjøretøy kan du ved hjelp av teknologien App Connect spille av og lese inn sms mens du kjører. Dersom du vil, da. TRY dramatiserer dette med romantiske kozemeldinger kjørt gjennom ISKALD teknologi som forsøksvis simulerer menneskelig rytme og tonefall. Det blir det så artig og god radioreklame av at jobben vant 2. plass i Sølvmikken for januar.

Juryens begrunnelse: «Andreplassen denne måneden går til Volkswagen, som viser frem ny teknologi med masse glimt i øyet. Det er morsomt fortalt og fikk frem både smil samt forsiktig humring fra juryen. Ikke verst!»

  • Byrå: TRY
  • Kreativt team: Jonas Grønnern og Lars-Kristian Harveg
  • Prosjektleder: Cathrine Wennersten
  • Produksjonsselskap: Verdens Sterkeste Mann
  • Kunde: Volkswagen Nyttekjøretøy

«Et slags treblåserinstrument fra Bolivia»

Noe av det mest befriende med reklame for FINN.no, er at den er så selvsikker, ja, nesten bråkjekk etter over ti år med tilsvarende kommunikasjon. De trenger sågar ikke påpeke hvem avsender er, da den kjente signaturmelodien gjør jobben, og de bare slentrer seg inn til tredjeplass i Sølvmikken,

Juryens begrunnelse: «Morsomt å reklamere for en hel tjeneste med et av de minst attraktive produktene i hovedrollen. Det liker vi godt! Det er også deilig å slippe en lang hale med informasjon som bare må med, men det kan du jo også tillate deg når du er finn.no, som avslutter med en velkjent trudelutt. Vel blåst der, altså.»

  • Byrå: TRY
  • Kreativt team: Camilla Bjørnhaug og Preben Moan
  • Produksjonsselskap: Sagveien Resort
  • Kunde: Finn.no

Du hører månedens og tidligere vinnere på Gullmikken.no