Dr Greve griper utendørs

Utstyrt med gripeklo og en australsk idé gjenomførte JCDecaux et stunt på Stortorvet for og med Dr Greves nye kloppspleieserie.

72436 29590 original

I forbindelse med lanseringen av en ny kroppspleieserie fra Dr Greve etablerte Orkla og JCDecaux en installasjon på Stortorget i Oslo som ga reisende og forbipasserende mulighet til både å leke med og prøve ut de nye produktene. Ideen til installasjonen hadde de «stjålet» fra Australia.

– JCDecaux i Australia gjennomførte i samarbeid med en lokal kunde som ønsket å sample et solfaktorprodukt i 2015 en fantastisk kampanje. En kampanje så god at vi bare måtte «stjele» den, sier markedsdirektør Jo-Øystein Slinde i JCDecaux Norge.

– JCDecaux er verdens største utendørsreklameselskap og det ligger i vårt DNA at vi skal dele gode ideer med andre JCDecaux-land. Noen ganger er ideene av en art som egner seg best i hjemlandet, andre ganger lar de seg overføre, og da er vi raske til å presentere dem for våre samarbeidspartnere, fortsetter Slinde.

– Spesielt gøy er det når norske annonsører deler vår begeistring. Orkla likte det de så, og ønsket denne løsningen når de nå lanserer en ny kroppspleieserie. Vinn-vinn for begge parter og veldig inspirerende at det ble en kjempefin kampanje også i Norge, avslutter Slinde.

De ansvarlige for lanseringen av den nye kroppspleieserien fra Dr Greve så raskt at dette var en god idé.

– Orkla ønsket å etablere rask og bred kjennskap til at Dr Greve nå lanserer en ny komplett kroppspleieserie, og i så måte er utendørs godt egnet. Når det gjelder bruk av gripeklo synes vi dette var en kreativ og engasjerende måte å skape prøving av produktene på. Vi ønsket å gjøre noe som forbruker vil huske, og som de vil snakke om, sier Linn-Christel Strifeldt, Group Brand Manager at Orkla Home & Personal Care.